BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

TOLONG LA AKU YA ALLAH....

Sekarang baru aku dapat belajar dengan tenang dan aman..terima kasih ya Allah atas segalanya... Aku ingin ruang kosongku terisi dengan ilmu...aku tak ingin membazirkan waktu yang cuma tinggal sekelumit cuma. Tolong lah aku ya Allah, bantulah hambamu yang lemah ini...jangan biar diriku terleka dengan mimpi-mimpi indah yang hanya seketika..... Aku sedar yang mimpi itu hanya mainan tidur sementara aku terjaga. Aku tidak mahu diriku dibelenggu oleh mimpi yang panjang...syukur ya Allah kerana menerangi ku daripada kegelapan.....Tanpa keredhaan dan kasih sayangMu..., siapalah aku di duniamu yang penuh dengan onak dan duri ini.....




BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM.....


Ya Allah ya Rahman, ya Rahim....
Ampunilah segala dosa-dosaku juga 
dosa kedua orang tuaku

Berikanlah aku petunjuk serta 
serta jalan yang lurus lagi benar..
Dekatkanlah aku kepada perkara-perkara
yang baik serta jauhilah aku
dari perkara-perkara yang buruk
lagi dikeji Allah

Ya Allah ya Tuhanku..
berikanlah aku ketenangan
hati dan fikiran juga tebalkanlah
kesabaranku dalam menempuh
cabaran hidup di buniMu ya Allah

Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim...
limpahkanlah olehMu kepadaku
nikmat kurniaanMu...
Permurahkanlah rezekiku serta
tebalkanlah keimananku
terhadapMu..

Hanya padaMu ya Allah..
tempatku memohon dan meminta...
kerana aku tahu Engkau maha Pengasih 
lagi maha Penyayang... juga maha berkuasa
di dunia ini...
oleh itu perkenankanlah
permintaanku ini....

Aminnn.....
Ya Rabbal A'lamin..



Aku percaya...sesungguhnya dalam duka pasti ada kebahagiaan dan dalam kegelapan pasti ada sinar dan dalam sinar pasti ada cahaya yang menerangi.......'jangan lekas berputus asa..' Good luck Qasihnurchenta..;-)

0 comments: