BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

BILA CINTA DI DUSTAI.....

Hari ini lapang sikit bab baru habis 'trial exam'... rasa nak cerita pasal  "Bila Cinta Di Dustai." Mana-mana kawan yang tak puas hati pasal aku taknak berbaik lagi dengan seseorang tu, bacalah apa yang aku tulis dan percayalah korang tak akan faham apa yang aku rasakan sebab bukan korang yang alaminya.... Buat seseorang tu pulak....Udahlah2 tu....tak payah nak menipu aku lagi..."dah terang lagi bersuluh." Takder maknanya dan tak ada gunapun....kalau tipu atau tidaknya, kerana aku tetap dengan keputusanku.... aku tak akan kembali semula pada kau lagi, cukuplah2 apa yang telah engkau lakukan padaku...sampai sekarang aku masih tidak boleh lupakan...biarlah engkau nak berlakun depan orang lain yang engkaulah orang yang paling setia sekali dalam percintaan, orang yang mulia, naif dan pe2 je lah... engkau persalahkanlah aku habisan2..aku tak kesah sebab hanya aku sahaja yang merasanya..bukan orang lain...Orang lain cuma lihat dari sudut mata kasar sahaja tetapi yang merasainya adalah aku. Orang lain hanya melihat pengakhirannya tetapi awalan dan pertengahannya hanya aku yang tahu. Aku tetap aku, takkan mudah berpatah arah apabila aku telah membuat keputusan...kecuali Tuhan yang bisa merubahkan segalanya....


Terserahlah apa orang lain ingin perkatakan...aku ada pengganti barulah, aku ada orang lainlah...itu korang yang kata tapi bukan aku...Aku, hanya aku sahaja yang mengetahui apa di hati ini... Orang ingat cinta macam tukar baju ke? mungkin korang macam tu kot tapi aku tidak sekali...Bila aku bercinta...aku jujur, setia dan menyayangi..... Bukan mudah aku menerima cinta seseorang di hati ini dan bukan mudah juga untuk aku melupakan cinta...tetapi semuanya sudah suratan.... aku bukan boneka. Aku manusia...punya rasa, punya hati, punya perasaan... 'sekali aku terluka...tak mudah disembuhkan walaupun dibaluti dengan jutaan balutan.....


Biarkan aku begini...aku lebih gembira begini...sendiri dan terus sendiri...walaupun ada insan yang ingin mengisi kekosongan hati ini namun aku lebih gembira dengan keadaanku sekarang...maaf..., bukan niatku menghampakan tapi aku masih belum bersedia sebab aku tak sanggup hadapi kekecewaan lagi. Aku lebih tenang sekarang untuk meneruskan kerjayaku yang masih belum menemui detinasinya.... Aku harap Allah meredhai aku dan keputusan aku ini...Tanpamu Allah, siapalah aku di duniamu ini....






Andainya di takdirkan...
cintamu didustai...
Pastinya kau mengerti..
siksanya perpisahan...
Hanyalah di temani sesalan....

2 comments:

nightkid36 said...

awk....
sabar jew la...
nie sume dugaan..
tabahkan diri awk 2...

Qasehnur Chenta said...

haha..pakar motvasi da mai..time kaseh la ye wak2..ok..mmg da tabah pon :-P :-)