BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

MACAMMANA SAHABAT????..........KORANG TAW :)

SAHABAT?????
mudah ke nak jumpe dan ketahui dia sahabat kite atau tidak.....
pada pendapat aku la sahabat paling susah nak cari..1 dalam 100..kalo setakat kawan2 peh tu hilang memang ramai...p mane2 pon boleh dapat kawan tak payah pilih2 :) Tapi kalo sahabat yang betol2 bleh paham kita memang payah nak jumpe...setiap orang ada pandangan len2 tentang sahabat ni..bagi aku pulak sahabat tu mesti punyai sikap macam nie :-

*sahabat tak akan tengok kawannye sedih,die pun akan rase sedih jugak..walaupun bukan dia yang berada di situasi yang sedang kita alami...kalo die happy je,sikit pon tak rase pe...itu just kawan je.:)

*akan menjadi pendengar yang baek dan akan cuba memahami masalah kawan die..yang paling penting takkan sebok2 menyampuk tukar topik lain..seolah2 malas nak layan kawan cakap.

*tumpang gembira melihat kawan berjaya capai apa yang die mahu..bukannye cemburu tak
 pasal2 atas kelebihan orang lain.

*tak beri alasan sekiranya kawan meminta ape2 bantuan..dan tahu cara yang baik untuk menolak seandainya tidak dapat membantu..(senang cite tidak mengelakkan diri begitu saje sehabis baik cuba untuk membantu)

*mampu menyenangkan hati dan happy kan kawan.

*tidak pernah memburukkan kawan die kat orang lain walau ape pon yang berlaku..

*menerima teguran kawan dan sentiasa menegur kawan setiap kali kawan die buat salah..

*bersyukur sekiranya diri ditegur oleh kawan,kawan itu masih sayang kite jika die masih tegur..tidak sepatutnyer nak panas hati or memberontak...

*tahu meminta maaf dan pemaaf walau pon salah atau tidak.

*tahu keadaan kawan susah or senang,tahu bertolak ansur.

Kalo nak diulaskan satu persatu tentang SAHABAT ni memang banyak..sebab yang terbaek itulah SAHABAT.Apepon aku tahu...bukan senang nak jadi insan yang dapat memuaskan hati semua orang torang..tapi sekurang2nyer jadila insan yang sempurna di mata SAHABAT kita...Kita takkan rugi2 ape2pon la sebab kalo kita baik dengan orang...mesti ader balasan bek yang akan menanti kite,orang pon akan baik n sayang kite.....InsyaALLAH. Tapi if masih ader orang yang tidak senang dengan kehadiran kita or sikap kite.. lebih baik kita biarkan saje orang camtu sebab satu je kita kene ingat..Orang yang betul2 rapat dan mengenali kita je yang akan tahu sikap kita yang sebenarnya..so...just maafkan je la kalo ader orang yang cenggini an..senang cite:-) Hati mesti banyak bunga di dalam bukan di luar je nak berbunga-bunga.... Baru hiduppun bahagia...betul x??? Iysh3, da "banyak aku cerita tentang "sahabat." Akupun nak perbaiki diri agar aku akan menjadi sahabat dan mendapat sahabat yang baik.....:)

                                     


         



0 comments: