BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

STPM OH...STPM..

Diam tak diam da bulan Ogos...bermakna STPM kian dekat menghampiriku...Banyak lagi yang perlu di 'prepair'..huhuhu. Banyak pulak cabaran yang datang pada aku tahun ini.. Mungkin ini dugaan Allah...huhuhu...kena terima dan redha. Insyaallah aku akan cuba perbaiki diriku dengan sebaik mungkin sebelum STPM muncul di depan mataku. Ya Allah berilah aku kekuatan. Kisah lepas biarlah ia berlalu dan pegi jauh dari hidupku..biarkan aku hidup tenang serta dapat meneruskan perjuanganku menghadapimu STPM.


                 Mana hilang janjiku?
                 Mana pergi cita-citaku??
                 Mana tembok kekuatanku???
                 Mana semangatku????

                 Datanglah kembali padaku..
                 Datang dekat padaku 
                 Aku membutuhkanmu
                 Aku memerlukanmu..
                 Aku dambakan kekuatanmu....

                 Selama ini aku terleka
                 Selama ini aku tertipu dengan kata
                 Selama ini aku dibuai mimpi indah
                 Yang hanya sementara

                 Kini aku tersedar dari lamunan
                 yang panjang..
                 Kini aku terjaga dari tidurku
                 Kini baru hatiku terbuka
                 Dari mendambakan dusta...

                 Syukur ya Allah
                 Syukur ya Rahman 
                 Syukur ya Rahhim....

                                
Aku ingin berjaya......"aku ingin kotakan apa yang dikata". Mak ayah, maafkan aku sekiraya selama ini aku tidak mendengar nasihatmu...Aku bantah teguranmu..aku silap mak, aku silap ayah...Sekarang aku da dapat pengajarannya....Aku masih ingat mak, ayah...korang bedua pernah tegur aku.."Belajar dulu...Capai dulu cita-cita..baru bercinta....bercinta masa berlajar ni tak sesuai....nanti mengganggu pelajaran...tapi aku degil, aku teruskan juga niatku..aku kenalkan dia dgn mereka...aku minta kebenaran keluar dari mereka dgn ditemani kawan-kawan...Aku tahu mak ayah aku tak berapa suka dengan perlakuanku tetapi mereka izinkan demi kerana menjaga hatiku dan kawan-kawanku. Sekarang baru aku tahu dan faham kenapa mereka pernah menghalang aku suatu ketika dulu...Aku minta ampun, aku minta maaf..mak,ayah. Aku menyesal...aku betul-betul insaf. Baru aku tahu betapa pedihnya dan betapa sakitnya pabila 'putus cinta.


Di kesempatan yang ada ini aku harap aku masih ada peluang untuk tebus kesalahanku, tebus kekhilapanku. Aku akan cuba berubah..., aku akn cuba lupakan 'dia' dari memori hidupku. Aku akan belajar bersungguh-sungguh demi cita-citaku dan keluargaku. "Ya Allah..ampunilah dosa-dosaku.., berilah aku kekuatan dan tabahkanlah hatiku dalam melalui liku-liku hidup ini yang penuh dengan onak dan duri.... 


                                                                                                                                                                          
MAAFKAN AKU YA ALLAH..KIRA HATI TAK SEMPURNA MENYINTAIMU...

0 comments: